התפלל שבניך לא יהיו ‘גדולים’ חס וחלילה

למה? כי כי אם ח”ו צאצאיך יהיו נחשבים “גדולי הדור” (ואין הכונה לעשירים), הרי עלולים מאד לעשות כמעשי ה”גדולים” שמוסרים את עם ישראל לכליה, אפי’ בגופות. מקום הצדק שמה הרשע.

רק לשם הדוגמא, אפי’ בלי לדון בכל מה שהוא שותק עליו (אשר רבו מלמנות, ואיך הוא מחליט מתי “כן” לדבר?), הנה רשימה חלקית מאסונות אנושיים להם אחראי הרב דב לנדא בעצמו (בלי להזכיר “שינוי דעתו” ואת ערימת גויות אוסלו וכיו”ב). הוא כנראה גם אשם ב”עיסקאות” השבויים, ועוד.

אם זו הברירה, עדיף שלא ילמד הבן מילה אחת, ואל יהא נבוזראדן. בכל מקרה אין לנו ת”ח בזה”ז, ובכלל, טוב דחיל חטאין מבר אוריין (שבת ל”א ב’).

למשל, בעיסקת השבויים, וכי ה”גדולים” הקטנטנים לא למדו מעולם ענין דלא ליגרבו ולייתו? והרי ה”דעת תורא” כבר הביאה את החטופים הנוכחים ממש? מי שאכל שום וריחו נודף יחזור ויאכל שום אחר ויהא ריחו נודף?! שמא תאמר שהסוגיא שכחה היא מהן, ת”ל ואחריהם בפיהם ירצו סלה (שבת שם). אלא שהם דואליסטים. הדרשא תידרש, אבל מה זה קשור ל”דעת תורה” בשאלות השעה בעניני בטחון?!

בכל דבריהם וקביעותיהם חסרה השכל הבסיסי הידוע על הקדמת “סור מרע” לכל “עשה טוב”.

ואין זה דומה לדוד עם עוזא או רעב ג’ שנים שלא שאל מיד באו”ת וכדו’, כי התם הקב”ה גלגל עונש על ידו, אבל דוד לעולם האמין בתורה ורצה לקיימה אלא ששכח או טעה, משא”כ הללו, רח”ל מהם ומדעתם הנלוזה והזדונית בכל התורה כולה.