מליון בלתי מעורבים בהלויית נאסראללה – עד הבכור אשר אחר הרחים‎

מליון ‘בלתי מעורבים’ בהלויית נאסראללה – ‘עד בכור השפחה אשר אחר הרחים’

יום שני, כ”ו שבט התשפ”ה
אתמול דובר כאן במאמר היומי על הקונספציה המוסרית, המסוכנת עוד יותר לקיומנו מהקונספציה הבטחונית ומהקונספציה המדינית. נכתב כאן, כי אותה קונספציה בנויה על ההבנה, ולפיה אין להתיחס לקבוצת אוכלוסיה אזרחית כאל קולקטיב, גם כאשר המציאות כולה זועקת שאכן מדובר בקולקטיב המסור להשמדתנו. והנה נתבשרנו אתמול, כי כמליון לבנונים ליוו למנוחות את חסן נאסראללה מנהיג חיזבאללה. מדובר במדינה בעלת אוכלוסיה של חמשה מליון אנשים, מדינה המצויה בהרס מוחלט דווקא בשל מעשיו של אותו נאסראללה והשפעתו האדירה על כל אורחות המדינה, תוך שהוא גורר אותה למלחמה בלתי פוסקת עם ישראל, אשר כתוצאה ממנה נראית לבנון כפי שהיא נראית. כל זה לא הפריע להמונים שהתקהלו כדי לחלוק לו כבוד אחרון.
מאליו עולים לנגד עינינו דברי חז”ל, אשר בניגוד לאנשי המוסר המעוות של היום, ידעו היטב להבין מהו קולקטיב, מהי מלחמה בין אומות, מהו מוסר יהודי אמיתי. וז”ל קדשם במדרש תנחומא פרשת בא סימן ז (ומובא בעוד מקורות מקבילים) על הפסוק האמור במכת בכורות (שמות יא ה) – “וּמֵ֣ת כָּל־בְּכוֹר֘ בְּאֶ֣רֶץ מִצְרַיִם֒ מִבְּכ֤וֹר פַּרְעֹה֙ הַיֹּשֵׁ֣ב עַל־כִּסְא֔וֹ עַ֚ד בְּכ֣וֹר הַשִּׁפְחָ֔ה אֲשֶׁ֖ר אַחַ֣ר הָרֵחָ֑יִם וְכֹ֖ל בְּכ֥וֹר בְּהֵמָֽה”.
חז”ל פותחים בשאלה של אבירי ה’מוסר’ המזויף, ומשיבים עליה תשובה נצחת – “השבויים למה לקו? לפי שהיו שמחים בכל גזרות שגזרו מצרים על ישראל, הדא הוא דכתיב ‘שמח לאיד לא ינקה’ (משלי יז), ולא תאמר שבויים בלבד, אלא אף עבדים ושפחות, שנאמר ‘עד בכור השפחה אשר אחר הרחים'”.
חז”ל הבינו, כי פרעה לא יכול היה לגזור על ישראל גזרות קשות, בלא שיהיה לו גב מהאוכלוסיה האזרחית. חסן נאסראללה ויחיא סינואר ויאסר ערפאת ונשיא איראן וכל הצוררים שלנו מאז ומתמיד – כולם נהנו מתמיכה עורפית של אותם אזרחים, שהקוד האתי של צה”ל מכנה ‘חפים משפע’, ‘בלתי מעורבים’. ומה שעצוב הוא, שהם אפילו לא טורחים להסתיר זאת, ואנחנו עוצמים את העיניים פעם אחר פעם. מופעי הראוה של החמאס בעת שחרור החטופים והלויית הענק של נאסראללה בלבנון אמורים לפקוח עיניים עוורות, אבל יש משהו באנשי הפרוגרס, שגורם להם להתחזק באמונתם הכוזבת עוד יותר, כאשר המציאות טופחת על פניהם. 
אולם לא אליהם מיועדים דברים אלו, כי אם לאותם יהודים שפויים ובריאים בנפשם, שנתונים למניפולציות שלהם ולכן לא כל-כך נח להם עם המושגים של ‘עונש קולקטיבי’ אחר ששטפו להם את המח נגד מה שהם מכנים ‘גזענות’. התורה, כידוע, היא מרפא לכל, משיבת נפש, מחכימת פתי, מאירת עיניים. הבה נלמד מהתורה הקדושה, מדברי רבותינו הקדושים במדרש. הנה נלמד מהם אורחות חיים, מושגים נכונים, השקפת עולם אמיתית. זה לא רק מרפא לנפש, זה גם יכול להציל חיים פשוטו כמשמעו…

הכותב הוא הרב יהודה אפשטיין – יו”ר אגודת קדושת ציון, אגודת החרדים לדרישת ציון על טהרת הקודש. לקבלת מאמרי אקטואליה קצרים מדי יום ביומו לדוא”ל, שלחו בקשה בדוא”ל (גם הערות תתקבלנה בברכה) לכתובת:
1@קריאתשמע.ישראל או 1@SHEMA-YISRAEL.ORG