(בביאור פרשת שמע “ובלכתך בדרך“:)
ומה שנאמר בדרך בפתח, כמשמעו בדרך הידוע והוא דרכי ה’, כמו שכתוב דרך פקודיך כו’ (תהלים קיט כז), פרוש אף כשהוא עוסק במצוה לא יפטור את עצמו מן התורה, וצריך להתנהג את עצמו על פי התורה והנהגותיה, וכל זה קאי על ואהבת את ה’ וכו’ (דברים ו ה), רצה לומר שיקבל עליו על מלכות שמים, הן בכל אלה כנזכר לעיל, הן באכילה ושתיה, וכמו שכתוב לאכל לחם לפני האלקים (שמות יח, ועיין גם בראשית לז כה) והן בממונו, בכלם יהיה על מוראו יתברך עליו, ואהבתו לא יסור ממנה אפלו רגע אחת.