תוכנית ‘יד מכוונת’ שע”י ביטוח לאומי = הכשלה מכוונת

יד מכוונת – לכיוון הלא נכון!

למה ביטוח לאומי כל כך לא רוצה שתהיו מיוצגים על ידי עורך דין?

לפני שאתם פונים לפרויקט יד מכוונת של ביטוח לאומי, כדאי שתדעו את הדברים הבאים. כבר שנים רבות שנראה כי המוסד לביטוח לאומי מנסה לעשות הכל על מנת שמי שתובע אותו, לא יגיע בליווי עורך דין ואם אפשר אז גם שלא יהיה מיוצג על ידי עורך דין בכלל. לביטוח לאומי יש אינטרס שכך זה יהיה. שיגיעו אליו אנשים לא מיוצגים. כך ידו תהיה תמיד על העליונה ולמעשה לא יהיה מי שיתווכח איתו ויעמיד אותו על טעויותיו במקרה וכאלה יקרו (והאמינו לי, כעורך דין העוסק בייצוג נפגעים כבר למעלה מ-20 שנה, כמות הטעויות שנעשות בביטוח הלאומי היא עצומה והיא גורמת למיליוני שקלים להישאר בקופה של המוסד לביטוח לאומי במקום בחשבונות הבנק של האנשים אשר צריכים את הכסף לשיקומם ומחייתם).

מה זה פרויקט יד מכוונת ביטוח לאומי?

אחד מהצעדים אשר עשה ביטוח לאומי במטרה לצמצם את כמות המיוצגים על ידי עורכי דין, הוא הקמת הגוף הנקרא יד מכוונת. על פי פרסומי המוסד לביטוח לאומי, מדובר בגוף אשר אמור לסייע לנפגעים להגיש את תביעותיהם באמצעות פקידים ורופאים אשר עובדים בחברה זו. באמצעות פרסום מאסיבי בכל מדיה אפשרית, מנסה המוסד לביטוח לאומי להגיע לתודעה אצל האזרחים, כאילו אין להם כל טעם לפנות לקבלת ייצוג משפטי, היות וניתן לקבל סיוע באמצעות יד מכוונת”. כך ככל הנראה מקווים בביטוח הלאומי להוריד את כמות הנפגעים המיוצגים. אבל מה לא מספרים לכם בפרסומים של ביטוח לאומי? הנה לפניכם מספר נקודות שרבים מהאנשים שנחשפים לפרסומי “יד מכוונת”, ככל הנראה לא מודעים להן והמוסד לביטוח לאומי לא ממש דואג לפרסם אותן.

מי באמת מפקח על יד מכוונת ביטוח לאומי?

1. הגוף הזה הוקם כאמור על ידי ביטוח לאומי בעצמו והוא זה שמפקח עליו. אמנם “יד מכוונת” מתופעלת על ידי חברה חיצונית לביטוח לאומי (שתיכף נלמד מי היא בדיוק ועם מי היא עובדת במקביל) שזכתה במכרז לצורך כך, אך בפועל, מי שמממן את יד מכוונת ומפקח על פעילותו הוא המוסד לביטוח לאומי בכבודו ובעצמו. במצב דברים שכזה, עד כמה הגוף הזה שנקרא “יד מכוונת” הוא באמת אוטונומי ואינו תלוי במוסד לביטוח לאומי? אתם תחליטו.

מאתר תומר בכר, כאן.