א”א לסמוך ע”ז לגמרי, אבל ז”ל “גאון מופלא: סיפורים על הרב שלמה פישר זצ”ל, מזווית אישית בלבד” של מאיר דורפמן (הועלה לפורום אוצר החכמה):
פעם שאלתי אותו על דינא דמלכותא במדינת ישראל, שיש פוסקים רבים הסוברים שזה דין דאוריתא רלוונטי (למשל בשו”ת “חוות דעת”, ובשו”ת “ישכיל עבדי”), והוא הגיב בחד משמעיות: “איזה דינא דמלכותא יש כאן במדינת ישראל? הרי זו רפובליקת בננות”. ביקשתי שיתן לי דוגמא, מדוע הוא חושב כך, והוא אמר: “למשל, מפלגת העבודה עולה לשלטון, מוחקת את חובות המיליונים של הקיבוצים. זה דין? אין בזה שום סדר. אלו הטבות למקורבים”. רציתי לשאול האם בשלטון הצאר הרוסי היתה יותר אחידות, ואולי הוא היה סובר ש”אין הכי נמי”, ומהם גבולות הסעיף בשו”ע של מלכות הקובעת “דין לזה ודין לזה”, אבל הוא היה נחוש מאד בדבר, ולא העזתי לשאול.