בשורה משמחת!
הרב דוד חי הכהן, מבכירי רבני הציונות הדתית ומהמשפיעים שבהם, שבעבר היה ידוע כמתנגד גדול לחידוש מצוות התכלת; בירר מחדש את הסוגייא, והגיע למסקנה שזיהוי התכלת הוא ודאי. בימים הקרובים הוא מתכנן לקנות תכלת על מנת לקיים את המצווה החשובה הזאת (עדיין לא החליט סופית האם לשים רמב”ם או ראב”ד ולכן מתעכב). ולא רק הוא, אלא שהורה לתלמידיו גם הם לעבור לפתיל תכלת.
דעת הרב דוד חי בעבר מתוך אתר ישיבה:
הרב דוד חי הכהן
כ”ט שבט תשפ”ב
שאלה
למה יש רבנים שאומרים שעדיין אין להטיל פתיל תכלת בציצית? מה יש להפסיד, זה ספק דאורייתא?
תשובה
ישנה משנה מפורשת שהתכלת אינו מעכב את הלבן, ולכן מי שמתעטף בטלית עם חוטי לבן מקיים מצות עשה מן התורה ללא שום ספק כשם שקיימו מצוה זו כל המוני ישראל כאלפיים שנה ובתוכם כל גדולי העולם שחיו אז. אמנם יש מצוה נוספת אם משתמשים בפתיל תכלת שהוא ידוע כתכלת אמיתית. אבל כדי לאשר שזוהי התכלת צריכים רוב רבני ישראל המפורסמים כחשובי הפוסקים לפסוק את זה. כל זמן שהם לא אישרו אין מצות עשה לשמוע בקול המעטים. ראינו שחכמי ישראל אסרו תקיעת שופר ונטילת לולב כשחל יום טוב בשבת בגלל חששות שנראו לנו רחוקות ולא אמרו שצריך להתיר בגלל מצות עשה הידועה ומפורסמת לכל. ואם הרבנות הראשית וגדולי הפוסקים האשכנזים והספרדים יקבלו שזאת התכלת, בל”נ גם אני הקטן אשמע בקולם.
ופסיקתו החדשה מתועדת בויקיפדיה: