מתוך פורום אוהבי ציון:
מי שעולה בטומאה זה אחריות שלו ואנו לא אחראיים על זה, אין איסור לעשות מצווה בגלל שאחרים יעשו עבירות.
וכ”ש כאן שזה תורפה של ירושלים ומשם נוח להכבש , כבר הזכרתי כמה פעמים דברי הגמרא:
תלמוד בבלי מסכת שבועות דף טז עמוד א:
אלא למה הכניסוה? מפני שתורפה של ירושלים היתה, ונוחה היא ליכבש משם!
תוספות מסכת שבועות דף טז עמוד א:
אלא בבני גולה – אף על פי שהיה הדבר בא לידי תקלה הכניסוה כדי שימסרו עצמם עליהם יותר כשיש בה שם קדושה.
וכן הבאתי דברי הרי”ש אלשיב שמותר לעשות הפגנות בשבת אף שהמשטרה יבוא ויחלל שבת , וכן דברי הציץ אליעזר שלא סוגרים בית כנסת אף שיש שבאים עם המכונית בשבת ע’ הטענות נגד העליה והתשובות.
וא”כ מי שמונע אחרים שלא יכנסו בטהרה, הוא מונע מצווה גדולה ולא יכול לתרץ עצמו שבא להציל מי שעולה בטומאה מכיון שין חוששין לזה ואילו מצווה גדולה לעלות על הר הבית.
וחוץ מזה מי שרוצה ללמוד לעלות בטומאה על פי מי שעולה בטהרה יש לו ממי ללמוד אף אם פלוני לא עולה שהרי יש מספיק אנשים שעולים בין כך , וא”כ כל הצעקות שלא לעלות זה לא גורם לשום יהודי לעלות שלא כדין אלא גורם שלא יעלו כדין.