ציטוט נבחר מתוך הכתבה:
לא פעם – במקרה האישי שלי, אני חווה גזענות נבערת זו עד היום שאין לה מקום בהלכה ובהשקפה התורתית. כיוצא אשכנז חזרתי למקורות בישיבה מזרחית בלונדון – שנהגה עפ”י פסיקות ה”בן איש חי”. מאחר ומסורת אבות ממש לא היתה לי, אזי, התחלתי לנהוג עפ”י מסורת ה”בן איש חי”. הנושא מצוי בהלכה וזכותו של כל מי שחזר ליהדות – אם לא היתה לו מסורת אבות, לנהוג עפ”י מסורת המקום בו הפך לשומר מצוות. לא פעם ולא פעמיים – באומרי קידוש או בנוהגי עפ”י הלכה זו או אחרת אני מוצא את עצמי מוקף בהערות של עמי ארצות אשכנזים (במיוחד חסידים) מדוע אני נוהג כך וגם לאחר הסברי הם מעקמים את האף ופולטים “לא מתאים ליהודי כמוך להיות פרענק”. או אז אני שואל אותם מה דעתם על אותם ספרדים שהיתה להם מסורת אבות ידועה אך בהתחזקותם הפכו לחסידי ברסלב או חב”ד (דבר שמנוגד להלכה) ואז, במקום לתת לי תשובה תורתית, הרי שהללו מחייכים חיוך של ירח ומסבירים כי “זה בסדר. הם עלו בדרגה, מפרענקים לאשכנטוזים”!
ונחזור לנקודת היסוד – מדוע ביהדות החרדית עדיין הספרדים נמצאים בתחתית של החבית? אחת מהכתובות לאשמה היא מפלגת ש”ס. הללו הזדנבו מאחורי האשכנזים החרדים שנים רבות ורק לאחרונה החליפו אפוטרופוס – מהאשכנזים החרדים הם עברו לאשכנזים החילוניים. גם אמסלם איננו כתובת לגאווה ספרדית , הוא פשוט מעוניין באפוטרופוס אשכנזי חדש – הדתיים הלאומיים. ש”ס מעולם לא הקימה מוסדות תורה לחרדים הספרדים ורק התרכזה בהכנת מוסדות למסורתיים ספרדים, ומשום כך עד היום הספרדים החרדים שבויים בידי האשכנזים החרדים בחינוך ואוי לפוצה פה ומצפצף. אך צריך להבין כי האשמה נגד ש”ס היא מוגזמת משום שזו באמת לא הוקמה למען תפארת ספרד והחזרת העטרה ליושנה אלא כקונייקטורה פוליטית של ה”ליטאים” האשכנזים נגד החסידים של אגו”י. הרב עובדיה לא קפץ להנהגה לשם הקמת אלטרנטיבה ספרדית אלא משום שלא ניבחר שוב להיות “רב ראשי” בשנת 1983, וגם משום שהרב שך המליכו על החרדים הספרדים . גם הצעת החוק החדשה של ש”ס יצאה לאויר רק משום הלחץ אבל אם זה יהיה תלוי באלי ישי או באריה דרעי (ה”משוכנז” מספר אחד שמעולם לא מינה לעצמו עוזר אמיתי מקרב הספרדים!), אזי, החוק הזה לא יאכף לעולם. אך ישנה עוד סיבה לכך שהחרדים הספרדים אינם משים מתחתית החבית החרדית.
זה נכתב בשנת ה’תשע”ב, וגם אפשר להשיב לחלק רב מטענותיו, אבל עדיין…
גם במקרה של בית ספר עמנואל הוא מציע לבדוק לעומק.