מה באמת רוצים אלו הדורשים ‘עסקה בכל מחיר’? – הרב יהודה אפשטיין

בואו נשים דברים על השולחן – מי מעוניין בטובת החטופים? / הרב יהודה אפשטיין – יו”ר אגודת ‘קדושת ציון’ – התאחדות החרדים לדרישת ציון על טהרת הקודש

 

כאשר מכל עבר אנו שומעים על החובה להגיע לעסקה ‘בכל מחיר’ והתקשורת מקדמת את הלחץ בכיוון זה ללא כל אפשרות לשיח הגיוני אודות השלכותיה של העסקה, אנסה ולו במשהו להעביר את הדיון לפסים הגיוניים, ולהעמיד דברים על דיוקם.

‘עסקה בכל מחיר’ זועקים מכל מקום, ויהיו שאף ידרשו לנימוק ההלכתי של מצות פדיון שבויים ומעלתה העצומה. אך מלבד העובדה, ולפיה הסוגיה של פדיון שבויים אשר נידונה בגמרא ובפוסקים אינה דומה כלל למה שעומד בפנינו כיום, כאשר שם כל הנידון היה על ממון וכמה ראוי לשלם עבור פדיון שבוי, בעוד שכאן החטופים הם חלק ממאמץ מלחמתי של האויב להחריב את המדינה היהודית, ומלבד העובדה שלמדינת ישראל ישנן די דרכים יצירתיות להוריד את האויב על ברכיו, רק שאינה חפצה לעשות זאת, אשאל שאלה פשוטה –

בעד כמה חטופים צריך לעשות ‘עסקה בכל מחיר’?

תמורת ארבעים חטופים, כאשר השאר ינמקו בשבי? אולי גם עבור שלושים? עשרים וחמש? פיקוח נפש מיידי, כבר אמרנו? אולי גם עבור עשרה חטופים? עבור חטוף אחד? הרי מכל גרון ניחר נשמעת הקריאה להגיע לעסקה ‘בכל מחיר’? האם זה גם במחיר החטופים שישארו בשבי? האם מי שמסכים, לדוגמא, לעסקה תמורת עשרים חטופים, כאשר אפשר להתעקש ולהגיע לשלושים – האם הוא לא חורץ במו ידיו את דינם של עשרה חטופים למיתה? ואולי אפשר להשיג ארבעים חטופים, אולי יותר? האם טובת החטופים באמת עומדת לנגד עיני מי שבעד ‘עסקה בכל מחיר’?

הרי גם לפי אלו שמוכנים לכל תנאי, כולל הנפת דגל חמאס על בנין הכנסת, אמור להיות אינטרס למקסם לכל הפחות את מספר החטופים שיחזרו. אז למה הם אומרים ‘עסקה בכל מחיר’?

התשובה פשוטה, גם אם עצובה. מה שמעניין אותם באמת זה לא החטופים, אלא עצירת המלחמה. תבדקו ותראו, שכל אותם אנשים שאומרים ‘עסקה בכל מחיר’ הם אנשים שנצחון ישראלי בעזה – זה מה שמפחיד אותם. הם לא רוצים שנכבוש את עזה, שנתישב שם, שנסלק את האויב משם, שנוכיח שאפשר לעשות כן בכל הארץ. הם רוצים תבוסה ישראלית, משום שזה מה שיקדם את מטרתם הסופית – הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה וביטול כל סממן יהודי. זה מה שעמד ביסוד מאבקם של אותם אנשים וגופים ברפורמה המשפטית, וזה מה שעומד מאחורי ‘דאגתם’ הפתאומית לשלום החטופים.

הם כורים לנו בור, ואסור ליפול לתוכו. מי שבאמת אכפת לו מהחטופים, ומי שאכפת לו שלא יהיו לעולם עוד חטופים – יודע שיש פעולה אחת פשוטה שתביא את החטופים הביתה – קריעה לגזרים של הקוד האתי התבוסתני של צה”ל, שנוסח על-ידי איש השמאל הרדיקלי פרופ’ אסא כשר, והחלת קוד התורה של מלחמה חסרת רחמים, שהאויב יבין שאין לו כל תועלת מהחזקת חטופינו.

האויב הערבי חטף לנו מאות אנשים בגופם, בואו לא ניתן לתקשורת לחטוף לכולנו את השכל ואת הלב היהודי!