אתר זה מתנגד לשיטת המוסר. וכאן שואל הבן: הלא “מוסר” כתוב בתנ”ך ושנוי ומשולש בראשונים, אז כיצד ניתן להתנגד אליו?!
אלא מאי? המילה “מוסר” רצונו לומר עידוד לשמירת מצוות. מוסר היינו חיזוק הקיים בלבד, אך הוסב לשימוש כמערכת של “חיובים” חדשים הבאים, מטבע הדברים, על חשבון המצוות שכבר ניתנו. ועיין פירוש הרש”ר עה”ת כאן.
הרי זה ככינוי אמונת ע”ז בשם “אמונת היחוד”, נמצא הכופר בע”ז כופר ביחוד השם…
רש”י בבראשית כבר מזכיר את הפטנט:
“אז הוחל, לשון חולין, לקרא את שמות האדם ואת שמות העצבים בשמו של הקב”ה לעשותן אלילים ולקרותן אלהות”.