Chayei Adam 21:19:
אסור לומר פסוק שמע ישראל ב’ פעמים. ואם לא כיוון בפעם ראשונה, אע”ג דעושה איסור, מ”מ כיון שלא יצא, צריך לחזור ולקרות בלחש (וקושית הט”ז י”ל בקל). ונכון שיסיים כל הפרשה ואז יחזור לקרות בלחש (די”א דאם קורא כל הפרשה, מותר, עיין בב”י). ואפי’ כשקורא על מטתו ק”ש כמה פעמים כדי שישתקע בשינה, לא יכפול פסוק שמע ישראל. והעומדים בשעת יציאת נשמה ואומרים וכופלים פסוק שמע ישראל, אפשר שיש למחות בידם. ואפשר כיון שידוע שכוונתם כדי שתצא הנשמה ב”אחד”, הכל יודעין שאין כוונתם לב’ רשויות (וכעין זה כתב הב”י). ופסוק ה’ הוא האלהים נוהגין לומר ז’ פעמים, שהוא שבח למי שדר בז’ רקיעים. ובפזמון די”ג מדות שמנהגינו לומר “ובכל זאת אנו ליה ועינינו ליה”, צ”ע שהרי בהדיא פריך על זה בסוכה דהוי כ”שמע שמע”, ומשני הכי קאמר “ליה עינינו מיחלות”, וע”ש בפירוש המשנה להרמב”ם דאין הכוונה שיכוונו כך, אלא שבאמת אמרו כך וצ”ע, אם לא כמש”כ הב”י כיון שכבר נהגו כך לא מיחזי כב’ רשויות (ס”א ובמ”א סי’ ס”ג).