I read a wacky theory saying “Krishna” yemach shemo is the first advisor for Achashverosh.
Esther 1:14:
וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לַחֲכָמִים יֹדְעֵי הָעִתִּים כִּי כֵן דְּבַר הַמֶּלֶךְ לִפְנֵי כָּל יֹדְעֵי דָּת וָדִין. וְהַקָּרֹב אֵלָיו כַּרְשְׁנָא שֵׁתָר אַדְמָתָא תַרְשִׁישׁ מֶרֶס מַרְסְנָא מְמוּכָן שִׁבְעַת שָׂרֵי פָּרַס וּמָדַי רֹאֵי פְּנֵי הַמֶּלֶךְ הַיּשְׁבִים רִאשֹׁנָה בַּמַּלְכוּת. כְּדָת מַה לַּעֲשׂוֹת…
What do I know?
But even if true, this would not make Judaism syncretistic.
Rabbi Hirsch says the reason for mentioning historical figures in the Torah (like Chanoch\Hermes) is to debunk their Avoda Zara origin stories (like Euhemerus).