Makos 22b:
אמר רבא כמה טפשאי שאר אינשי דקיימי מקמי ספר תורה ולא קיימי מקמי גברא רבה דאילו בספר תורה כתיב ארבעים ואתו רבנן בצרו חדא…
Some have taken this Gemara to elevate Chazal above the Torah, chalilah (and, of course, imply they themselves are equivalent to Chazal). But the Gemara is not saying to respect either one or the other. The point is that respecting only Torah scrolls shows a deficiency in appreciating the role of Torah scholars.
The Torah is meant mainly for the real world, not a “keren zavis”, so we are instructed to honor those who make it possible. (By the way, we speak here of a true Torah scholar and a kosher Sefer Torah.)
Compare Medrash Rabbi Tanchuma Tazri’a 5:
מעשה ששאל טורנוסרופוס הרשע את רבי עקיבא איזו מעשים נאים של הקב”ה או של בשר ודם א”ל של בשר ודם נאים א”ל טורנוסרופוס הרי השמים והארץ יכול אדם לעשות כיוצא בהם א”ל ר”ע לא תאמר לי בדבר שהוא למעלה מן הבריות שאין שולטין עליו אלא אמור דברים שהם מצויין בבני אדם. אמר לו למה אתם מולין א”ל אני הייתי יודע שעל דבר זה אתה שואלני ולכך הקדמתי ואמרתי לך שמעשה בני אדם נאים משל הקב”ה הביא לו ר”ע שבלים וגלוסקאות א”ל אלו מעשה הקב”ה ואלו מעשה ידי אדם א”ל אין אלו נאים יותר מן השבלים א”ל טורנוסרופוס אם הוא חפץ במילה למה אינו יוצא הולד מהול ממעי אמו א”ל ר”ע ולמה שוררו יוצא עמו והוא תלוי בבטנו ואמו חותכו ומה שאתה אומר למה אינו יוצא מהול לפי שלא נתן הקב”ה את המצות לישראל אלא לצרף אותם בהם…
And there is certainly no connection here to the distortion of “Kocha deheteira”!
The highest praise for a Jew?
Bava Kama 16a:
הניחו ספר תורה על מטתו ואמרו קיים זה מה שכתוב בזה