The true explanation is found in Kedushas Tzion volume #19 page 9 by Rabbi Menashe ben Yosef. The short version? It’s the special period we are in; Hashem wants us to show faith.
The Anti-Zionists can’t see or say that, of course. Rabbi Chaim Kanievsky quotes the Chazon Ish (Orchos Yosher Chapter 7, p. 26-27):
ושמעתי מגיסי הגה”צ ר’ שאול ברזם זצ”ל שאמר שמרן החזו”א אמר לו שעד הדור האחרון היו רואים כולם השגחה על גדולי ישראל והגאון ר’ אלעזר משה מפינסק זצ”ל היו הגוים דוחפים אותו שידרוך על שדותיהם כי כולם ידעו שהשדה שהוא דורך עלי’ מתברכת והגדול ממינסק היו בעירו כלבים רעים שכל העובר שם היו מתנפלים עליו וכשהגדול הנ”ל הי’ עובר היו בורחים וזה ידעו כל העיר, רק בדור האחרון ממש בטל זה (כנראה להגדיל הנסיון בעקבתא דמשיחא) ואעפ”כ מי שרוצה לראות רואה גם היום רואה וסיפר… ע”כ מה שסיפר לי הגר”ש ז”ל בשם מרן זצ”ל…
By the way, I notice the Kedushas Tzion writers take care not to name their opponents. This is probably due to the Gra on בנפל אויביך אל תשמח.
Myself, I have a different strategy. See, if these topics were merely about ABCD, then surely we should guard the dignity of the mistaken (for many reasons). But in this case, “The issue is never the issue”. The specific issues are supposed to be a hook to get the reader to re-examine everything else he learned from his rabbis.
I want him to think: If they could be wrong on so basic and obvious a matter as ABC, what else could they be wrong about?