Ezra Hasofer enacted ten precepts. One of these is eating garlic on Shabbos night.
Bava Kama 82a:
עשרה תקנות תיקן עזרא שקורין במנחה בשבת וקורין בשני ובחמישי ודנין בשני ובחמישי ומכבסים בחמישי בשבת ואוכלין שום בערב שבת ושתהא אשה משכמת ואופה ושתהא אשה חוגרת בסינר ושתהא אשה חופפת וטובלת ושיהו רוכלין מחזירין בעיירות ותיקן טבילה לבעלי קריין.
Most married* Jewish men are, well, “not careful” to observe this decree. I’m sure they have their reasons. Still, assume someone (a reader, perhaps) would decide to observe this Gemara properly; must women do so, too? Some of the reasons mentioned below would apply to women too:
ושיהו אוכלין שום בערב שבת, משום עונה, דכתיב אשר פריו יתן בעתו, וא”ר יהודה ואיתימא רב נחמן ואיתימא רב כהנא ואיתימא רבי יוחנן, זה המשמש מטתו ממערב שבת לערב שבת.
תנו רבנן, חמשה דברים נאמרו בשום משביע ומשחין ומצהיל פנים ומרבה הזרע והורג כנים שבבני מעיים, וי”א מכניס אהבה ומוציא את הקנאה.
Even perhaps the “zera” aspect; Brachos 60a: איש מזריע תחלה יולדת נקבה אשה מזרעת תחלה יולדת זכר שנאמר אשה כי תזריע וילדה זכר. Check the science.
What does the Rosh say? He says women too.
Rosh Bava Kama 7:19
ושיהו אוכלין שום בערב שבת דזמן עונה היא בשבת שנאמר ושמרו בני ישראל את השבת ראשי תיבות ביאה והבנות בכלל והשום מרבה הזרע.
Rabbi Yehoshua Leib Diskin once quoted Gemara Nedarim pro obligating women, but I don’t understand his proof, so I won’t mention it here.
Of course, there is also Shabbos 140b: אמר להו רב חסדא לבנתיה… לא תיכלון ירקא בליליא and Rashi: לא תיכלון ירקא בלילה, מפני ריח הפה. But taken sparingly, garlic need not cause poor breath.
*We do not discuss here the Gra on whether this applies to unmarried men.