Europe gave us so many wonderful “gifts” – Jewishly speaking.
Not coming to Eretz Yisra’el (of course), Yayin Nesech, Halachos relating to Yom Eidam, Making Goyim swear by Avoda Zara, excessive Heter Agunos, and so much more.
But here we concern ourselves with the cold weather:
Chadash in Chutz La’aretz.
Taz Yoreh Deah 293:4
… והפוסקים שלא חשו לשעת הדחק בזה דבארצות שלהם אין זה דחק כל עיקר דהם היו בארצות החמים ובהרבה שנים לא יזדמן שיהיה באותה שנה איסור חדש אבל בארצות שיש בהם קרירות זמן החורף נמשך עד פסח ודאי מודים שיש לסמוך להקל בזה כיון שחייו של אדם תלוי ממש בזה שעיקר שתיה שלהם הוא שכר שעורים וכיוצא בו…
Mechiras Chametz is also related, as we explained here:
Jews preferred to stay in exile. So they glanced at/asked their rabbis. The rabbis said “Sure”. “Wait for Mashiach. Like us”.
OK. Then the Chooch/government disallowed alcohol production. So the Jews took it up.
… Well getting rid of all that whiskey on Pesach eve was expensive, so they again asked the rabbis for some way to permit them to hold onto it. And the rabbis, ever obliging, invented a fictitious sale for us.
Even contrived Eruvin were brought about by sheer cold:
[הטעם שגבבו קולות עד אין סוף, מביאים בונה תיקוני עירובין, תשו’ נפש חיה (ס”ס כה) שעשו כך בגלל שבין כך היו מטלטלין, וגבבו הרבה קולות כדי להצילן מודאי אסור, אולם לפי”ז היה ראוי להכריז שאסור לטלטל, אבל לא עשו כך ושוב רובם טלטלו. ועצם הנהגה זו צע”ג, שהרי מצילין העוברים רק מאיסור דרבנן, שאם יש רשה”ר דאור’ לא מהני עירוב, ומכשילין אלו שלא היו מטלטלין מקודם באיסור תורה.
ועוד שמעתי מרב אחד, משום שלא היה לכל אחד תנור לטשולנד [חמין] בשבת, ולאופה העיר היה תנור גדול, ושם הטמינו כל העיר את החמין, ואחר התפילה היו כולם הולכים ולוקחים את החמין מן האופה, ואילו לא היה עירוב בעיר, לא היה חמין בשבת, וזה היה בבחינת פקוח נפש רוחני, כי בלי חמין אין שבת ובפרט בארצות הקרות, וממילא כל היהדות היה עומד בסכנה, וממילא דחקו הכל כדי להכשיר העירוב, וזה בגדר הוראת שעה, אולם כהיום שכל יהודי יש לו תנור בשביל החמין, אין שום סיבה ליכנס בדוחקים כאלו].