Here is Sefer Hachinuch (Mitzvah 550) regarding the prohibition against plowing with two different animals (from our Parshah, Ki Teiztei):
שורש המצוה כתב הרמב”ם ז”ל שהוא משורש איסור הרבעת הבהמה כלאים, כי דרך עובדי אדמה להביא הצמד ברפת אחת ושמה ירכיב אותם, ושורש איסור הרבעה כתבתיו במקומו בסדר קדושים תהיו [מצוה רמ”ד].
ואחר רשות אדוני הרב הנזכר והודאה על דברו הטוב, אענה אף אני חלקי ואומר כי מטעמי מצוה זו ענין צער בעלי חיים שהוא אסור מן התורה, וידוע שיש למיני הבהמות ולעופות דאגה גדולה לשכון עם שאינם מינן וכל שכן לעשות עמהן מלאכה, וכמו שאנו רואים בעינינו באותן שאינם תחת ידינו כי כל עוף למינו ישכון, וכל הבהמות ושאר המינין גם כן ידבקו לעולם במיניהן.
Translation of the bolded section above:
“… One reason for this mitzvah is the Torah prohibition against causing animal suffering (Tza’ar Ba’alei Chaim). Quartering different species of beasts or birds together is known to cause them emotional distress, further aggravated upon being yoked together for fieldwork. This fact is evident upon observation of undomesticated beasts. Ben Sira states this is specifically true of birds, but all wildlife is the same in this respect.”
So, there you go. “Other” animals, too, are “racist”…
By the way, the next sentence of the Chinuch relates well to associations both public and private:
וכל חכם לב מזה יקח מוסר שלא למנות שני אנשים לעולם בדבר מכל הדברים שיהיו רחוקים בטבעם ומשונים בהנהגתם כמו צדיק ורשע והנקלה בנבבד, שאם הקפידה התורה על הצער שיש בזה לבעלי חיים שאינם בני שכל, כל שכן בבני אדם אשר להם נפש משכלת לדעת יוצרם.