Likutei Halachos (by Rabbi Nosson of Nemirov) on the laws of “Hashkamas Haboker” 3:5:
ועל כן אסור לאכול קדם התפלה. ובזהר (ויקהל ד’ רט”ו ע”ב) ובכתבים מחמיר מאד מאד. שאפלו כשקם בחצי הלילה אסור לאכל ולשתות עד אחר התפלה. וכל האוכל ושותה אז, נחשב כעונן ומנחש, רחמנא לצלן עין שם. לא כאשר רבו עתה המתפרצים בעם לשתות קדם התפלה עד שנעשה אצלם כהיתר ותולין עצמן באילן גדול, מה שמצאו קצת צדיקים שהיו חולים גדולים ושתו קדם התפלה, כי היו מכרחים לזה. והם מתדמים אליהם כקוף בפני אדם ומעקמין את עצמן אחריהם וממלאים כרסם בשתית קאווי קדם התפלה עד שנמצא גם קצת שאוכלין גם כן קדם התפלה, אוי להם, אוי לנפשם, כי הוא אסור חמור מאד, כמבאר בדברי רבותינו זכרונם לברכה (ברכות י’) ובפרט בזהר הקדוש ובכתבים ואין לנו לדמות עצמנו לצדיקים גדולים אשר רוח אחרת אתם, ובפרט שהיו חולים גדולים. וגם כי רב הצדיקים לא נהגו כך ורבנו הקדוש ז”ל ספר שמעולם לא שתה אפלו מים קדם התפלה, אף על פי שמדין השלחן ערוך מותר לשתות מים, אף על פי כן הוא לא שתה אפלו מים קדם התפלה. נחזור לעניננו…
I don’t think this story clears those few “Tzaddikim”, either. Why not pray briefly, then eat?