Maybe some of the assembled even mean it literally…!
A beautiful pamphlet came out about this (sorry, I didn’t scan it in color).
Here is the title page:
The special prayer used at the events:
An interesting page from the middle mentions an Alshich:
Some of the placards announcing the events:
They oft repeat the words of the Chafetz Chaim throughout, so I copied them in full.
Chomas Hadas, ending of Chap. 14:
והנה יש עוד עיקר גדול דבר שמקרב את הגאולה, והוא התפלה והצעקה, וכמו שהיה במצרים, וכדכתיב ונצעק אל ה’ אלקי אבותינו וישמע ה’ את קולנו, ואף אנו צריכין להתנהג גם כן באופן זה, וכדאיתא (במדרש רבה פ’ תצוה) על הפסוק קחו עמכם דברים ושובו אל ה’, לפי שישראל אומרים אנו אין לנו קרבן אמר להם הקב”ה דברים אני מבקש ואין דברים אלא תורה, אמרו לו אין אנו יודעין, אמר להם בכו והתפללו לפני, וכי אבותיכם לא בתפלה פדיתי אותם שנאמר ויאנחו בני ישראל מן העבודה, ובימי יהושע וכי לא בתפלה עשיתי להם נסים, הוי אין אני מבקש לא זבח ולא קרבנות אלא דברים, שנאמר קחו עמכם דברים ושובו אל ה’. ואיתא במדרש, אין הקב”ה חפץ לחייב כל בריה אלא מבקש שיתפללו לפניו ויקבלם, ואפילו אין אדם כדאי לענות לו בתפלתו ולעשות עמו חסד, כיון שמתפלל ומרבה בתחנונים אני עושה חסד עמו.
מכל זה אנו רואים שהקב”ה חפץ שירבו בתפלה לפניו ועל ידי זה יגאל אותנו, ועל כן גם אנו בזמננו צריכים להתחזק בתפלה וצעקה לה’, כי אחרי שהקב”ה מבקש שנתפלל לפניו למה נחשה בעת הזאת [ובאמת כבר רמז לנו שלמה המלך ע”ה בקהלת ואמר עת לחשות ועת לדבר, ופירש רש”י עת לדבר כגון אז ישיר משה, קחו עמכם דברים, וביאורו, בעת שמחה צריך האדם לשורר לה’ כמו בעת יציאת מצרים, וכן לעתיד לבא כמו שנאמר שירו לה’ שיר חדש. ובעת צרה, שצריך האדם לבקש מה’, צריך שיקח עמו דברים להעתיר לפניו. וכמו שמצינו בחזקיהו מלך יהודה בשעת הנס, שהיה צריך לומר שירה ולא אמר, עשה שלא כהוגן בזה. כן בעת צרה, שצריך לדבר בתפלה לה’, ואם נחשה ימצאנו עון בזה, וזהו שנאמר עת לדבר]. ומלשון ונצעק, וכן ממשה שכתוב וישמע ה’ את קולנו ולא כתיב את תפלתינו, משמע שאין די בתפלה בלחש כמו שאנו מתפללים בכל יום, אלא צריכים להתאסף ביחד ולצעוק לה’, כגון באמירת אבינו מלכנו וכיוצא בזה, וכיוצא בזה, עד שישמע ה’ צעקת עמו וישלח ישועתו. והנה כל אלה הדברים שכתבנו בפרק הזה, דברים עיקריים הם, שצריך לשים לב לאחוז בהם, וימהר ה’ על ידי זה לגאלנו גאולת עולם במהרה בימינו אמן.