So I heard taught in in a Charedi Kita Alef.
They refer to Medrash Raba Bereishis:
א”ל… הרי אני משליכך בתוכו ויבא אלוה שאתה משתחוה לו ויצילך הימנו הוה תמן הרן קאים פלוג אמר מה נפשך אם נצח אברהם אנא אמר מן דאברהם אנא ואם נצח נמרוד אנא אמר דנמרוד אנא כיון שירד אברהם לכבשן האש וניצול אמרין ליה דמאן את אמר להון מן אברהם אנא נטלוהו והשליכוהו לאור ונחמרו בני מעיו ויצא ומת על פני תרח אביו הה”ד וימת הרן על פני תרח וגו’.
We explained the first part of that Medrash in the past.
The idea is that “Mizrachnikim” aren’t “all in”, unlike us righteous Charedim.
Huh. Well, let’s think, who believes in Hashem, and who adopts a wait-and-see attitude?
Those “Mizrachnikim” are the ones quoting Chazal’s words of “Kima’h kim’ah”, and the Charedim are the ones who use those very words as a kind of joke.
This is not to endorse everything “Mizrachnik”, but if you need to have a sinister “Other” in child education, perhaps chose your prototypes more carefully.