An influential friend of the site tried to involve a certain high-up “Gadol” on behalf of Hyehudi’s NetFree ban. This person, after hearing something of the site’s views, requested to hear about Hyehudi’s stance on ascending Har Habayis. I responded, loud and clear. And… that was the end of that, of course. NetFree blocks Rabbi Yitzchak Brand’s site for this very reason.
It’s one thing to oppose restoring the Temple, which begins by conquering it with our footsteps, but quite another to censor any and all contrary views. In Charedi society, one cannot send one’s children to the best schools unless one first signs a paper proclaiming the parents don’t own “uncensored” internet (even if the children have zero access). The basic standard acceptable to the Thought Police is either NetFree or Nativ (the latter is easily hacked, by the way).
I empathize with Hashem: “Nobody likes me, everybody hates me, I think I’m going to…” How is He Whose Name Dwells In This Building ever to get His home back without nullifying our free will?!
This Rosh Yeshiva (almost my own) is a “comrade of Yeravam ben Nevat”!
Taanis 28a:
תנו רבנן מה הן בני סלמאי הנתופתי אמרו פעם אחת גזרה המלכות גזירה על ישראל שלא יביאו עצים למערכה והושיבו פרוזדאות על הדרכים כדרך שהושיב ירבעם בן נבט על הדרכים שלא יעלו ישראל לרגל מה עשו יראי חטא שבאותו הדור הביאו גזיריהן ועשו סולמות והניחו על כתפיהם והלכו להם כיון שהגיעו אצלן אמרו להם להיכן אתם הולכים אמרו להם להביא גוזלות משובך שלפנינו ובסולמות שעל כתפינו כיון שעברו מהן פירקום והביאום והעלום לירושלים ועליהם ועל כיוצא בהם הוא אומר זכר צדיק לברכה ועל ירבעם בן נבט וחבריו נאמר ושם רשעים ירקב.
Yalkut Shmuel 1:8, 106:
ויאמר ד’ אל שמואל שמע בקול העם. תני ר’ שמעון בן יוחאי אומר לא אותך מאסו כי אותי מאסו וכו’ בשלשה דברים עתידים למאוס, במלכות שמים, ובמלכות בית דוד, ובבנין בית המקדש, אימתי מאסו שלשתם בימי ירבעם, הדא הוא דכתיב ויען איש ישראל ויאמרו אין לנו חלק בדוד זו מלכות שמים, ולא נחלה בבן ישי זו מלכות בית דוד, איש לאהליו ישראל ולא לבית המקדש אל תקרי לאהליו אלא לאלהיו.
א”ר סימון בר מנסיא אין ישראל רואין סימן גאולה לעולם עד שיחזרו ויבקשו שלשתם, הדא הוא דכתיב אחר ישובו בני ישראל ובקשו את ה’ אלהיהים זו מלכות שמים, ואת דוד מלכם זו מלכות בית דוד, ופחדו אל ה’ ואל טובו זה בית המקדש.
By the way, there many such topics I am too affected to write about. I wait until somebody else approximates my message, and let them say it for me (though this makes me seem less fervent on the matter).