Nowadays, the excuse for every Aveirah is “Yeridas Hadoros“.
You would think the speakers\Mashgichim would let up a bit, seeing as how it’s only causing people to slack off (and to deny the Torah is for all generations!), but no. Yeridas Hadoros is a way to ensure you don’t get Hyehudi-like ideas about keeping the Whole Torah, chas veshalom, which is also “against the Gedolim” of today and yesteryear.
But the purposely “extreme” context of many mitzvos disproves the notion we can claim weakness as an excuse.
Rabbi Hirsch Devarim 21:10 (introduction):
קבוצות מצוות אלה פותחות בדין יפת תואר. כדרך שפרשת משפטים פותחת בדין עבריין שנמכר ובדין בת עניים שנמכרה (שמות כ”א, ב”ז), דינים המהווים דוגמא לזכויות האדם ולזכויות האיש והאישה בנישואיהם (עיין פירוש שם), כך פרשתנו – בנוגע לדרך בה נוהגים באישה שנשבתה במלחמה – מכריזה על הגנת צניעותה של האישה מפני התעללות חסרת מעצורים מצד תאוותיו של האיש.
כמו כן אנו מוצאים, שאזהרת ״לא תשחית״ הכללית (לעיל כ’ י”ט ואילך), האוסרת כל השחתה שלא לצורך, וחובת הצניעות הכללית במילים ובמעשים – ״ונשמרת מכל דבר רע״, ״ולא יראה בך ערות דבר״ (להלן כ”ג י’ ואילך) – מודגמות על ידי הלכות הנוהגות במצבי מלחמה; שכן בעת מלחמה יש נטייה לתת יד חופשית לתאוות הרס ולפריקת עול מוסרית.
כל המצוות האלה באות לחייב את המצפון היהודי אפילו במצבים יוצאים מגדר הרגיל. על אחת כמה וכמה שהן נוהגות – ובמידה גדולה עוד יותר– בזמנים רגילים.
Here is a sampling of articles on Yeridas Hadoros.