Magen Avraham 244:8 regarding using Goyim to build a synogogue on Shabbos:
חוץ לתחום, וליכא למיחש שיקלעו (“) אורחים לשם דמסתמא אין דרך ישראל לשבות אלא אצל יהודים. פה בעירנו נוהגין היתר לשכור עכו”ם בקבלנות ליקח הזבל מן הרחוב והעכו”ם עושים המלאכה בשבת ואף ע”ג דמלאכה דאורייתא כדאמרינן היתה לו גבשושית ונטלה חייב משום בונה דמתקן הרחוב וצ”ל דגדול אחד הורה להם כך משום דבשל רבים ליכא חשדא כמ”ש בי”ד סימן קמ”א ס”ד אבל בשכיר יום פשיטא דאסור וא”כ היה נראה להתיר לבנות בית הכנסת בשבת בקבלנות ומ”מ ראיתי שהגדולים לא רצו להתירו כי בזמן הזה אין העכו”ם מניחין לשום אדם לעשות מלאכת פרהסיא ביום חגם ואם נניח אנחנו לעשות איכא חילול השם אבל תיקון הרחוב אין נקרא ע”ש הישראל כ”כ ומ”מ במקום שאין נוהגין היתר ברחוב אין להקל.
Likewise, Rabbi Brand quotes Rabbi Yosef Gaon’s Teshuvah against fictitious sales, detailing how this is, among other things, a Chillul Hashem in both Jewish and non-Jewish eyes:
ישראל שמבקש לעשות ערמה עם שותפו גוי שיש לו עמו שורים לחרישה וחנות של מקח וממכר, ומוכרין לו בערב שבת וחוזיר לוקחן ממנו לאחר שבת זה מנהג של פושעי ישרא’ ואסור לעשות כן מפני שני דברים (כאן מתחילים ג’ דרגות בדרך לא זו אף זו) א) ואין צריך לומר אם לא לקח ישראל דמי שורים וחנות ומה שבתוכה מן הגוי אילא בדברים בעולם שמכר לו, שאין שוה כלום ואין בו מכירה כלל ואסור לעשות כן ב) ואפלו לקח ממנו דמים ומכר לו מכירה גמורה והעיד עליו עדים שמכרת לי שורים אילו וחנות זו, אף על פי כן, כיון שמתנה עמו על מנת שתחזירם לי לאחר שבת אסור, מפני שעשה ערמה להשתכר בשבת ולעשות מלאכה בשבת בכונה ואיסור גמור הוא: ג) אילא (או) אפילו מכר לו מכירה גמורה ואין מתנה עמו על מנת שתחזירו לי וקנאו גוי קנין גמור, כיון שבמוצא שבת חוזר ובא ישראל לחנותו כמנהגו: הוכר הדבר שבערמה עשו להיתערם במצות ולגנוב דעת עליונה ודעת הבריות ויש כאן איסור שבת … וחילול שבת וחילול השם בפני ישראל וגוים שאפלו הערמה …ב… (בכ”י חסר כמה אותיות) אפילו בדבר הרשות אסור לעשות לכתחילה ערמה דאמרו ליה רבנן לרב (ששי) [אשי] חזי מר האיי מרבנן ורב (חייה) [הונא] בן חיון וכול’ (שבת קל”ט:) ומעשה מעברא שבות בעלמא הוא ואף על פי כן צורבא מרבנן לא אתי למעבר, כן [נדצ”ל כאן] שיש חרישה שהיא איסור מלאכה ופתיחת חנות בשבת לא כל שכן שאסור מכל צד וצד, ויש בו חילול השם.