The latter, proves the Malbim (Hoshea 5:1 Be’ur Hamilim):
שמעו, הקשיבו, האזינו – כבר בארתי (ישעיה א’ י’) שהסדר הוא, תחלה מקשיב קשב מרחוק, ואחר כך מאזין היינו שמטה אזנו לשמוע מה היה הקול אשר הקשיב, ואח”כ שומע, ועם השמיעה משותף ג”כ הבנת הלב, וכשידבר אל שלש נושאים מתחלפים. ידבר אל הנושא העקרי במאמר בלשון שמיעה, ואל הבלתי עיקרי כ”כ ידבר בלשון האזנה, ואל הטפל ידבר בלשון הקשבה, והכהנים היו העקרים המסיתים את בית המלך בל יניחו את העם ללכת לירושלים להם ייחד הנבואה בפרטות בלשון שמיעה, והעם הם יקשבו מרחוק, ובית המלך שהיה מצד א’ בלתי עקרים כ”כ כי היו מוסתים מן הכהנים, ומצד אחד היו עקרים כי הם היו הפוקדים והמכריחים את העם, דבר אליהם בלשון האזנה…