When we examine the halachic side of things, it’s crystal clear there is no escape or excuse from wearing a Tallis Gadol at all ages, no references needed. And Kabbalah does not override halacha, obviously. But it’s important to be aware there is no kabbalistic support or justification for this “established custom”, either, contrary to common perception, see Kaf Hachaim 8:12:
עוד כתב המגן אברהם שם, משמע בקידושין כט ב שבחור שלא נשא אשה לא היה מכסה ראשו בטלית, אפילו הוא תלמיד חכם, עד כאן. אמנם הרמב”ם בסוף פרק ג מהלכות ציצית והא”ח דף ד’ עמוד א’ והכלבו סימן כ”ב דף ט”ו עמוד ג’ כתבו כי גנאי גדול הוא לתלמיד חכם שיתפלל בלא עיטוף ראשו בטלית. יפה ללב נר”ו אות ז’.
ומה שכתב עוד מגן אברהם: ובדף ח עמוד א איתא דמי שאינו תלמיד חכם, אפילו נשוי לא היה מכסה ראשו, וכן מה שכתב הרב המקובל מהריב”ח ז”ל בספר עץ החיים על המצוות דף ז”ך על דרך הסוד, דאין מתעטף בטלית גדול אלא החכם בלבד, יעויין שם, הוא היפך ממה שכתב בקיצור של”ה דף נ”ד עמוד ד’, ובספר נוהג כצאן יוסף דף ג’ עמוד ד’, והסולת בלולה בריש הלכות אלו, ומה שכתב באות הקודם היפה ללב נר”ו שם.
ובפרט למה שכתב רבנו ז”ל בשער הכוונות בדרשי תפילת השחר דרוש ב’ ודרוש ג’, דעל ידי עטיפת ציצית והברכה תעשה תיקון בעולמות העליונים, ואיך יכול האדם להיפטר? ובלאו הכי דברי המגן אברהם הנ”ל אינם מוכרחים, דשם לא איירי בטלית של מצוה אלא בסודר דרבנן, כמו שכתב באר היטב סוף סימן י”ז, וכן משמע בב”ח בזה הסימן, וכן כתב מור וקציעה.