Peleh Yo’etz on “Chanufah”:
… יש דברים שאינם חנופה ויש חסרי מדע שחושבין שהם חנופה כגון המכבד איש עשיר חושבין אותו למחניף והמתריס כנגדם ומזלזל בכבודם הוא מתהלל בהוללותו באומרו שהוא אינו יודע להחניף ואין בפיהו נכונה כי ראוי והגון לכבד את העשירים שכן מצינו ברבינו הקדוש שהיה מכבד את העשירים ורע”ק גם כן היה מכבד עשירים והטעם שמאחר שהמלך חפץ ביקרו והשפיע עליו ממרום שפע ברכה גם אנחנו חייבים בכבודו ובפרט אם קבל ממנו טובה והנאה פשיטא שחייב לחלוק לו כבוד ועוד שהמרבה נכסים מסתמא מרבה לעשות מצות ומע”ט יותר מאחרים וחטאיו בצדקה יפרוק וראוי לחוש קצת על כבודו אף אם עשה שלא כהוגן ויצא קצת מן השורה אין לזלזל כ”כ בכבודו שכן מצינו בש”ס שאמרו אלמלא תודוס אתה גוזרנו עליך נדוי ופירשו שם שהיה מטיל מלאי לכיסן של ת”ח.
One might add another reason: The wealth itself benefits others, even if only held, making him a sort of “Ba’al Ma’asim”, regardless, but I don’t think so, אכמ”ל.