מתוך שו”ת תולדות יעקב לרב יעקב זאב בן אברהם כהנא סי’ ל”ג:
ומ”ש וכי אכשור דרי כבר כתבתי דבדבר פרטי יוכל להיות דאכשיר דרי. וע’ גיטין פ”ה ע”א רש”י קדושין ל”ז א’ ד”ה ונוהגין בין בארץ כו’ תפלין אשכחינהו באמוראי כו’ משמע בהדי’ דלא כ”ע אנחי תפלין. ובזמן הסמ”ג לא הי’ בר נש דלא הי’ מניח תפלין. אע”כ דבדבר הנוגע לענין פרטי אמרינן אכשיר דרי. וכן לענין טבילה לתפילה דאמרינן בברכות כ”ב א’ דבטלוה וע’ תוס’ שם ע”ב ד”ה ולית הלכתא כוותי’ והיום אנו מחזיקין מאד בטבילה והמנהג של הטבילה נתפשט’ בכ”מ אלא ע”כ כנ”ל.
We have brought other examples in the past.